Kukkantó tábor-2020.06.19

Felsőörs

A mai nap kisbuszunkkal
Felsőörsre utaztunk, ahol először az erdőben rejtőző cinóber bányát néztük meg.

Az ötvenes években a bányában-a vörös pigmenten túl- értékes leleteket találtak a régészek: az ősemberek által használt jávorszarvas csontjából készített szerszámokat!

Bár ez a felfedezés nem vált különösebben ismertté, Európában egyedülálló.

A könnyen törhető „vörös kővel” az őskorban barlangfestményeket, és spirituális szertartásokhoz használt maszkokat készítettek. A festék előállításához nem kell más, csak vörös pigment por és víz( vagy más oldóanyag). A cinóber bánya megtekintése után túravezetőnk időutazásra hívott minket: a felsőörsi  Határ hegy lábánál köveket, és foszíliákat tanulmányoztunk. A kövek kora és anyaga meghatározására sósavat cseppentettünk. Túránk alatt megismerkedtünk a tűzkővel, és az anyagok keménységével

A kíserletezés után ismét beültünk furgonunkba és meg sem álltunk Felsőörs egyik ősi templomáig. Az Árpád – kori katolikus templom vörös kövei és a külső díszei megannyi legendát rejtenek. A templom, és ezzel együtt Felsőörs birtokolja az ország 3. legrégebbi orgonáját. A műemlék hangszer 1745-ben épült és 1961-ben rekonstruálták, azóta is gyönyörű állapotban várja a híveket.

A templomot magunk mögött hagyva elmentünk a Felsőörsi községházba ahol megettük az ebédünket. Ezt követően elkezdődhetett a csata! Mindeki szorgosan dolgozott azon nemes célért, hogy megmentsük Tóbiást és Szivárványt, a két tojást a kísérlettől, aminek lényege, hogy a 3 méterről ledobott kísérleti alany karcolás nélkül megússza a földre érést. A tojás dobálás után egy vizsla látogatott meg minket, aki minden mozdulatával elkápráztatta a nézőket.

A nap lezárása képen két
szórakoztató játékot játszottunk: ”csipesz fogócska” és ”intelligens piff-puff”.

Tapasztalataim alapján Felsőörs igazán gyönyörű hely, ahová érdemes ellátogatni!

— Regenye Imre

Légy te az első hozzászóló!